A day dreamer in her dreamland.Fatin,19, ex lawyer-to-be. HAHA

Friday 28 December 2012

COMING SOON


Guess what? Final is just around the corner. Sumpah macam tak percaya.
Rasa macam baru je semalam meraung sebab tak dapat law. Tak dapat band 4 sume. 
Minggu depan nak start dah final untuk degree first sem ni. *tampar muka sendiri*

Before tu byk benda nak kena uruskan. Siapkan segala assignment yg belum siap,attend quiz yg madam sendiri buat lambat,print slip peperiksaan andddd cari rumah sewa!
YES! Tahun depan aku bakal bergelar pelajar NR. duduk luar. tapi takde kereta pun. Makanya tumpang je ihsan2 housemate tersayang ye. Maaf housemate, saya tak reti masak. *lempang lagi sekali*

Back to main topic. Final kali ni ada 5 paper je. tapi ambil 7 subjek. Lagi 2 tu koko dgn 
bahasa ketiga which means, kesatria negara and arabic language. Hmmmm.
Mungkin aku dah tak perlu risau sangat pasal 2 subjek yg sememangnya tiada final exam tu. Sebab kesatria aku dah cover dengan PERKOM and arab nasib baik ada basic arab so senanglah nak faham apa yg ustaz ajar. Cuma ada 5 paper yg agak susah tapi tak seberat masa asasi dulu.

MGT 417- Subjek yang berkaitan dengan IT semua ni. Virus la apa la. Lebih kurang macam CSC jugaklah.

MGT 420- Subjek berkaitan dengan human behaviour towards the management. More to organization management. Mcm mana nak lead,planning semua tu lah.

ACC 418- Account! Subjek yg mmg tak pernah belajar tp terpaksa belajar. Padahal basic je pun.

ECO 415- Economy. Lebih kurang macam economy masa asasi tapi dia lagi advance sikit lah. PENING! banyakkkkk sangat graph. Subjek yang paling aku lost.

LAW 416- Business law. Still ada law of contract and MLS. So tu satu bonus untuk budak2 ex-asasi law mcm ktorg. Basically belajar pasal hire purchase and law berkaitan dgn business.

Since final nak dekat, saya nak minta maaf pada sesiapa yang terasa hati or sakit hati dgn saya. Patutnya bukan bila nak exam je kita minta maaf kan? Wish me luck and good luck to anyone who will sit for their exam too. 

Target mestilah nak sama macam asasi part 2 atau lebih. Tu je. Tapi kalau 4 flat pun ok jugak.
Kalau law dulu boleh score, in sha allah business pun boleh :)


No comments:

Post a Comment